bok@kepex.pl
+48 233 233 234

FAQ

Najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów.

Przesyłki kurierskie Kepex

FAQ

1. Jak się z nami skontaktować?

Możesz wysłać do nas e-mail na adres: bok@kepex.pl lub zadzwonić na naszą infolinię: 233 233 234 (czynne od poniedziałku do piatku w godz. 8-16). Pamiętaj aby zawsze podać numer numer zamówienia!

2. Błąd w opłaconym zamówieniu co zrobić?

Musisz skontaktować się z naszym BOK i anulować zamówienie przed przekazaniem paczki kurierowi. Na poprawne dane należy złożyć nowe zamówienie wykorzystując przycisk kopiuj widoczny obok błędnego zamówienia. System przeniesie Cię do formularza zamówienia z podstawionymi do niego danymi, które możesz edytować.

3. Przesyłka została opłacona, ale nie przekazana do nadania. Co zrobić?

Zamówienia, które nie zostały zrealizowane można anulować. Środki za anulowane zamówienie automatycznie są zwracane na saldo użytkownika z możliwością do ponownego wykorzystania lub w przypadku klientów abonamentowych, anulowane zamówienia nie są uwzględniane w rozliczeniu. Środki z salda można wypłacić wysyłając dyspozycję na adres e-mail: bok@kepex.pl. Dyspozycja musi zawierać informację o numerze rachunku bankowego oraz adres e-mail użytkownika, z którego salda ma zostać dokonany zwrot.

4. Po opłaceniu zamówienia nie mam etykiety. Co zrobić?

Etykieta generuje się w ciągu kilku minut od złożenia zamówienia (kliknij przycisk "Odśwież" widoczny nad adresem odbiory. Jeżeli etykieta nie pojawi się w ciągu 10 minut skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta (tel.: 233 233 234, e-mail bok@kepex.pl). Brak etykiety oznacza, że kurier nie został zamówiony i nie zjawi się po odbiór Twojej przesyłki. Paczki należy przekazywać tylko i wyłącznie na etykiecie wygenerowanej przez system Kepex.pl! Nie ponosimy odpowiedzialności za przesyłki przekazane do nadania na etykietach wypisanych przez kuriera!

5. Terminy odbiorów i doręczeń

Przewoźnik InPost odbiera paczki w ciągu 48h od terminu wskazanego w zamówienia. Jeżeli kurier nie zjawi się w wybranym przez Ciebie terminie skontakuj się z BOK (tel.: 233 233 234, e-mail: bok@kepex.pl). Nasz konsultant będzie w Twoim imieniu interweniował u przewoźnika. Kurierzy InPost odbierają paczki w godzinach od 9.00 do 17.00. Przewoźnik gwarantuje doręczenie przesyłki  w ciągu 3 dni roboczych. Zwykle paczka jest doręczana w kolejnym dniu po nadaniu.

6. Czy muszę drukować etykietę?

Tak, jest to konieczne. Etykieta jest generowana automatycznie po opłaceniu zamówienia. Można ją pobrać z zakładki "Zamówienia". Nie ponosimy odpowiedzialności za przesyłki przekazane do nadania na etykietach wypisanych przez kuriera! Za paczkę nadaną na liście przewozowym wypisanym przez kuriera może zostać pobrana dodatkowa opłata. W przypadku paczek pobraniowych nadanych na wypisanej przez kuriera etykiecie serwis nie ponosi odpowiedzialność za zwrot kwoty pobrania do nadawcy. 

7. Potwierdzenie nadania

Po złożeniu zamówienia otrzymujesz od nas etykietę i potwierdzenie nadania (do pobrania w zakładce "Zamówienia"). Pamiętaj, aby potwierdzenie nadania przekazać kurierowi do pokwitowania. Jego obowiązkiem jest potwierdzenie odbioru przesyłki. Dokument ten jest obligatoryjny do dołączenia przy składaniu reklamacji. W przypadu jego braku przewoźnik może uznać Twoją reklamację za bezzasadną i nie wypłacić odszkodowania.

8. Chcę zlecić nadanie paczki, której będę odbiorcą. Czy jest to możliwe?

Jest taka możliwość. Podczas składania zamówienia w polu nadawca należy podać dokładny adres, pod który ma przyjechać kurier po odbiór paczki. Natomiat w polu odbiorca trzeba podać swój adres. Pamiętaj, aby skonsultować z osobą, która będzie nadawała paczkę jej wagę i wymiary, aby wartości były rzeczywiste. Wybierz odpowiadający nadawcy termin nadania i przekaż mu etykietę do wydrukowania (patrz pkt. 6).

9. Czy mogę zamówić kuriera telefonicznie?

Za naszym pośrednictwem nie można zamówić kuriera telefonicznie. Zamówienie należy złożyć wypełniając formularz zamówienia. Jeżeli masz problem ze złożeniem zamówienia skotantuj się z naszym BOK - tel.: 233 233 234, e-mail: bok@kepex.pl. Pomożemy uporać się z problemem.

10. Czy muszę podpisywać umowę?

Nie musisz podpisywać umowy. Wystarczy, że zarejestrujesz się na stronie kepex.pl oraz zaakceptujesz regulamin serwisu i już możesz korzystać z naszych usług. Dla firm, które chcą podpisać umowę przygotowaliśmy atrakcyjne stawki - skontaktuj się z nami, a nasz przedstawiciel handlowy przedstawi Ci ofertę dopasowaną do potrzeb Twojej firmy.

11. Została mi naliczona dopłata do paczki, dlaczego?

Podczas składania zamówienia wpisujesz parametry przesyłki. Na ich podstawie wyliczana jest kwota do zapłaty. Jeżeli wpisane parametry nie odpowiadają stanowi faktycznego przewoźnik ponownie wyceni paczkę, a dodatkowa opłata zostanie przeniesiona na zleceniodawcę.

12. Zwroty przesyłek

Paczka jest zwracana do nadawcy gdy kurier nie zastanie adresata, zostaną stwierdzone błędne dane adresowe, adresat odmówi przyjęcia, nie opłaci kwoty pobrania itp. Koszt zwrotu paczki wynosi 100% opłaty za usługę i ponosi go zleceniodawca przesyłki. Opłata jest taka sama jak za doręczenie paczki do odbiorcy ponieważ proces zwrotu wymaga poniesienia takich samych kosztów jak proces doręczenia. Ze względu na to, że nie można przewidzieć czy przesyłka zostanie zwrócona opłata jest naliczana po zaistnieniu sytuacji.

13. Kiedy kurier może odmówić odebrania przesyłki?

Kurier może odmówić przyjęcia przesyłki gdy będzie ona nie należycie zapakowana, w szczególności gdy paczka mogłaby uszkodzić inne przesyłki podczas transportu. Przedstawiciel przewoźnika może również zażądać otwarcia przesyłki, gdy nabierze podejrzeń, że w paczce znajdują się rzeczy wyłączone z przewozu na podstawie regulaminu przewoźnika lub ogólenie obowiązujących przepisów prawa.

14. Reklamacje

Prawo do złożenia reklamacji przysługuje na nienależycie wykonaną lub nie wykonaną usługę (np. brak doręczenia w terminie, uszkodzenie zawartości, zagubienie paczki). Odpowiedzialność ponosi w takim wypadku przewoźnik. Reklamację może złożyć odbiorca bezpośrednio u przewoźnika lub nadawca za naszym pośrednictwem. Pracownik Biura Obsługi Klienta złoży odpowiednią reklamację w firmie kurierskiej. Od tego momentu liczy się termin rozpatrzenia reklamacji (zwykle 30 dni). Niestety nie mamy wpływu na terminowe wydanie decyzji. 

Do złożenia reklamacji niezbędne jest przesłanie na adres bok@kepex.pl zgłoszenia reklamacyjnego, które musi zawierać:

  • numer zamówienia,
  • numer listu przewozowego,
  • potwierdzenie nadania przesyłki podpisane przez kuriera.

W przypadku gdy do rozpatrzenia reklamacji potrzebnę będą dodatkowe dokumenty (np. zdjęcia uszkodzeń, dokument potwierdzający wartość paczki) lub informacje zostanie przesłana prośba o uzupełnienie braków. 

Potrzebujesz więcej informacji? Zapoznaj się z poradnikiem: Reklamacja usługi kurierskiej.

15. Przesyłka dotarła do adresata uszkodzona. Co zrobić?

Gdy do adresata dotrze uszkodzona przesyłka można złożyć reklamację. Pamiętaj, że niezbędne jest sporządzenie protokołu szkody. Można to zrobić w momencie gdy kurier dostarcza paczkę lub w terminie 7 dni od jej odebrania w Punkcie Obsługi Klienta przewoźnika. Po sporządzeniu protokołu można składać reklamację. Do złożenia reklamacji uprawniony jest odbiorca bezpośrednio u przewoźnika lub nadawca za naszym pośrednictwem. Reklamację może złożyć tylko jeden podmiot.

16. Rzeczy wyłączone z przewozu

  • Gotówka, papiery wartościowe, inne dokumenty o charakterze płatniczym.
  • Przedmioty wartościowe, wyroby jubilerskie, dzieła sztuki, antyki, numizmatyki, itp.
  • Broń i amunicja.
  • Żywność łatwo psującą się, wymagającą specjalnych warunków przewozu.
  • Towary chemiczne i biologicznie aktywne.
  • Szczątki ludzkie i zwierzęce.
  • Narkotyki i substancje psychotropowe, alkohol, leki wymagające specjalnych warunków przewozu.
  • Inne towary, które swoimi właściwościami mogą stanowić zagrożenie dla osób mających z nimi styczność lub mogące uszkodzić i zniszczyć inne przesyłki.
  • Inne towary, których przewóz jest zabroniony na podstawie obowiązujących przepisów prawnych.

Powyższa lista nie jest katalogiem zamkniętym i może się różnić w zależności od przewoźnika.

Wysłanie przedmiotu wyłączonego z przewozu skutkuje odmową wypłaty odszkodowania w przypadku jego zniszczenia lub zaginięcia. W przypadku wystąpienia szkód w innych przesyłkach, firma kurierska może skierować roszczenie finansowe wobec nadawcy przesyłki. Jeżeli kurier będzie miał podejrzenia odnośnie niezgodności zawartości deklarowanej z rzeczywistą, ma prawo dokonać jej sprawdzenia na każdym etapie przewozu - przewoźnik może żądać odebrania towaru ze swojej siedziby.

17. Statusy przesyłek

W zakładce "Zamówienia" możesz sprawdzić status przesyłki. Są one aktualizowane co 2 godziny. Jeżeli chcesz sprawdzić aktualny status wejdź na stronę Tracking i wklej numer paczki do odpowiedniego pola. Zostaniesz przekierowany do strony przewoźnika, na której sprawdzisz co aktualnie dzieje się z Twoją wysyłką.

18. Inny adres nadawczy i inny adres na fakturze – jak to zrobić?

Adres nadawczy znajdujący się na Twoim profilu jest adresem, który pojawia się na fakturze. Gdy jednak chcesz, aby na fakturze pojawił się adres inny niż nadawczy, należy po wprowadzeniu adresu nadawczego wybrać poniżej opcję "Inny adres na fakturze", a następnie wypełnić wyświetlone pola.

Jeśli zostaną uzupełnione pola:

  1. "Imię", "nazwisko", a pozycja "nazwa firmy" zostanie pominięta, na fakturze wyświetli się tylko imię i nazwisko.
  2. "Imię", "nazwisko" oraz "nazwa firmy", na fakturze wyświetli się tylko nazwa firmy.
  3. Jeśli chcemy, by adres na fakturze składał się z nazwy firmy oraz imienia i nazwiska, należy uzupełnić pola "imię", "nazwisko" oraz "nazwa firmy", gdzie należy wpisać nazwę firmy oraz ponownie imię i nazwisko.

19. Na stronie wystąpił błąd i nie możesz nic zrobić.

W takim przypadku wyślij na adres e-mail: bok@kepex.pl, informację o błędzie. W treści wiadomości wpisz:

  • co robiłeś kiedy pojawił się błąd,
  • w którym miejscu pojawił się błąd (np. 2 krok zamówienia),
  • załącz screeny. 

20. Zwrot pobrania

Datę zwrotu pobrania liczymy od dnia doręczenia przesyłki. Zwrot uzależniony jest od wybranego w formularzu terminu (5 lub 10 dni roboczych). Gdy został wybrany termin 5 dni roboczych zwrot następuje dokładnie tydzień po doręczeniu, a w przypadku wyboru 10-dniowego terminu, zwrot następuje po dwóch tygodniach od daty doręczenia (gdy w okresie zwrotu wypadają dni wolne od pracy termin wydłuża się o te dni).

Wyceń przesyłkę kurierską